събота, 8 януари 2011 г.

Трансценденталната Медитация в образованието: Какво споделят учители, родители и ученици

“Учениците тук (във Феърфийлд, Айова) притежват най-устойчивото внимание, което някога съм срещал в моя 30 годишен опит на преподаване и изследвания в областта на образованието в държавни и частни училища. Открих, че учениците работят активно през повече от 95% от времето, докато обикновено установявам, че те внимават по-малко от половината време, което прекарват в клас.”
Чарлс Матюс, д-р на науките, бивш преподавател в Държавния университет на Флорида
“Посетих началните и горните класове и видях, че те са наистина много, много вълнуващи места. Посетил съм много класове, в много училища. Това е мое хоби и дейност. Това училище е уникално място. Очарован съм от превъзходните резултати във вашето училище във Феърфийлд и ви пожелавам много успехи.”
д-р У. Л. Гор, “У. Л. Гор и Сие”, Неуарк, Делауер

“Нито един учебен предмет днес не е в състояние да развие така пълно личността на детето и да го направи жизнерадостно и щастливо, както прави това Трансценденталната Медитация без каквито и да било усилия. Настоятелно препоръчвам това образование да се приложи във всички училища в града.”
В. Колеганова, директор на 3-то училище, гр. Новочеркаск, Ростовска област, Русия

“Не можем да бъдем по-доволни от прогреса на нашата дъщеря, откакто посещава училището. Доброжелателството и подкрепата, които тя получава всеки ден от своите учители и съученици, се пренасят при нейните занятия вкъщи.”
Фред Териен, командир от авиацията на САЩ, Вашингтон

“Развитието на нашето дете беше изключително и надхвърли нашите най-смели очаквания. Вие създавате такава грижовна атмосфера, в която по-големите деца играят с по-малките, така че никой не се чувства изолиран или че е направил нещо неправилно.”
родители на едно от децата в детската градина Сейнт Маркс Скуеър, Лондон, Великобритания

Какво споделят ученици от основното училище

 

"Понякога мисля, че ми помага да се разбирам с другите. Помага ми да се концентрирам върху училищната ми работа. Когато се чувствам зле, се чувствам по-добре, когато медитирам."

"Мисля, че медитацията е много, много отпускаща. След медитацията се чувствам спокойна и чувствам, че няма никакво напрежение и мога да бъда самата себе си..."

"Забавно е. Концентрирам се по-добре, уча и схващам по-добре. Не се сбивам и имам повече приятели сега."

"През първия ми ден в училище бях моментално изправена пред напълно непозната дилема: всеки искаше да седне до мен! В УМВП се чувствах приета и подкрепена от всички мои връстници; не мога да се сетя за никой в моя клас, който не считам за приятел..." (виж целия текст)

Какво споделят ученици от средното училище


"Като ученичка от средното училище с много натоварена програма, да вмъкна домашната си работа е огромно предизвикателство - второто по важност след взимането на необходимия ми сън. Много от моите приятели се лишават от сън; дори, когато са будни домашната им работа върви бавно, защото са толкова изморени. Чувствам се толкова щастлива, че имам ТМ - техника, която ми дава енергията и умствената яснота, от която се нуждая, за да постигна ежденевните си задачи с ефективност и лекота. Двадесетте минути, които влагам в ТМ два пъти на ден се изплащат многократно чрез часовете, които спестявам в резултат на програмата."

"Забелязах, че получавам подкрепа от природата, когато медитирам. Редовното медитиране сякаш просто прави нещата да вървят в училище, семейството и всеки ден в живота. Това прави живота по-лесен и по-приятен."

Какво споделят студентите

 

"Основното нещо, което забелязах след като започнах ТМ е, че не се ядосвам толкова като преди. Можех да се справям със ситуации използвайки моя интелект повече и да постигам повече неща в моя полза. Според мен, моят светоглед се промени от медитирането. Животът не е просто това как да се научиш да печелиш пари, хората не са машини. Мисля, че ставаш по-добра личност."

"Исках духовно развитие без някаква специфична религиозна насоченост. Научното изследване за мозъчните вълни при ТМ наистина привлече моето внимание. Сега съм по-отпочинала. Разбирам много повече и съм будна през целия ден. Когато семейството ми забеляза, че май непрекъснато съм щастлива, че съм обогатила речника си и се справям много по-добре в училище, те също поискаха да медитират."

"С програмата по Трансцендентална Медитация ставаш стабилен отвътре. Всичко в света се променя. Когато си стабилен, тогава виждаш какво става и реагираш адекватно на това."

"Отдавам много от моето творчество на техниката на Трансценденталната Медитация. ТМ ми позволява да бъда свободен от стресове и готов да започна каквото и да е. Тъй като съм медитирал през целия си живот, имам по-бързи умствени и физични рефлекси. Адаптирам се към нови ситуации.

Трансценденталната Медитация е най-важният аспект от моето образование, защото всичко може да бъде постигната чрез нея. Тя в основата на всичко, което се опитвам да правя."

Няма коментари:

Публикуване на коментар