събота, 8 януари 2011 г.

Медитацията в образованието: Мнения и отзиви на специалисти от Русия

Дори само фактът, че учениците започнаха да идват на училище с желание и искрено съжаляваха, когато поради студа бяха принудени да остават вкъщи, говори сам за себе си!

Академик Н. Любимов, професор, доктор на медицинските науки и бивш директор на лабораторията по неврокибернетика към Института по Мозъка в Руската Академия на Медицинските Науки, пише по повод проведените 4 годишни изследвания върху ТМ в института:

"Не ми е известен никакъв друг начин за мобилизиране на тези огромни ресурси на нашия мозък, за мобилизиране некласическите допълнителни възможности на неврокибернетическата система. С програмата по ТМ ние имаме съвършенно естествен метод за разкритие на пълния потенциал на мозъка. [...] ТМ не само освобождава съзнанието от стресове и го настройва по по-подреден начин, но и изостря интелекта, повишава скоростта на реакция и работоспособността на всеки - от спортиста-спринтьор до учения-аналитик. [...] Изследванията показват, че ако искате да бъдете много по-разумен човек, да имате много повече интуиция, да могат вашите действия да донесат много повече резултати, тогава се обучете в технологията на Трансценденталната Медитация. Тези данни показват, че това е много мощна технология и тя може не само да мобилизира допълнителните възможности на мозъка, но и притежава способността да реорганизира живота на човека в позитивна насока. Мога лично да потвърдя това."

В препоръката си до Комитета на Народното Образование в Русия директорката на 3-то училище в гр. Новочеркаск, Ростовска област, пише:

“...Какво ни донесе това? Преди всичко се измени училищната атмосфера. Всички посетители забелязваха с удивление, че нашите деца не са като тези в другите училища. Учениците станаха жизнерадостни, на практика престанаха караниците между момчетата, появи се грижовно отношение между учениците. Училището започна да живее като едно семейство. Появи се интерес към училището и ученическия живот. Преподавателите забелязаха, че сега е необходимо по-малко време за преподаването на нов материал, а неговото усвояване стана по-дълбоко. Дори само фактът, че учениците започнаха да идват на училище с желание и искрено съжаляваха, когато поради студа бяха принудени да остават вкъщи, говори сам за себе си!”

Няма коментари:

Публикуване на коментар